woensdag 14 mei 2014

Vloethemveld (in 't geniep)

Vandaag bezocht ik eerst - het wordt een gewoonte als ik aankom in Bredene - de Schorreweiden. Een grutto probeerde even aan koorddansen te doen op een prikkeldraad. Dit mislukte en hij ging dan maar op een staak zitten. Een bruine kiekendief vloog over terwijl moeder kluut waakte over haar drie jongen. Vader kluut wit met de hulp van 3 grutto's de jager te verdrijven.

Grutto

Bruine Kiekendief

Kluut

Later deed ik nog een wandeling in Vloethemveld. De waarneming van twee wespendieven was uniek! Maar naast de vogels had ik ook interesse in de fauna van dit enig gebied. Ik zag kleine zonnedauw en kon twee soorten orchis in één beeld vastleggen: Gevlekte Orchis en Grote Keverorchis.

Vloethemveld

Klein Zonnedauw

Gevlekte orchis en Grote keverorchis

Please click on the image for a larger view!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten