maandag 9 april 2012

Welles/Nietes ...

Zo gezegd, zo gedaan. Om 6u30 waren we ter plaatse: we speurden de velden af in de schemering, mijn collega (alhoewel ik niet aan hem kan tippen) met zijn telescoop, ik met de verrekijker. We vonden niets. De vogel was gaan vliegen. We verlieten elkaar en we gingen elk afzonderlijk de velden in de ruime omgeving (tot de Schorreweiden inbegrepen) afspeuren. Maar het mocht niet helpen. Spijtig...

Ondertussen was mijn melding op waarnemingen.be niet onopgemerkt gebleven. Er ontspon zich een discussie op de Belgian Birds-group op Yahoo. Sommige schreven onmiddellijk dat dit is een gewone goudplevier was, anderen verwezen naar een aantal toch zichtbare kenmerken die eerder deden denken aan een Amerikaanse goudplevier. Alle vooraanstaande vogelaars mengden zich in de debatten die ik met meer dan gewone interesse volgde.

Later stelde ik vast dat verschillende vogelaars ter plaatse kwamen om te zoeken naar de "spannende goudplevier" zoals deze in de discussie genoemd werd. Ik had iets wakker gemaakt onder de vogelaars.

Er kwam geen uitsluitsel die dag ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten