dinsdag 10 april 2012

Aankoop telescoop

Had ik maar een telescoop gehad toen ik die bijzondere waarneming deed op zondagavond. Toen ik op de website "Sights of Nature" van Georges De Putter keek, zag ik dat hij nog een tweedehands telescoop te koop had. Die zou mij kunnen van nut zijn! Wij, Nicole ging mee, op weg naar Brugge.

Georges ontving ons vriendelijk en toonde ons de beschikbare toestellen. Het was niet wat ik verwacht had en dus ... haalde hij maar een nieuwe boven. Het allerlaatste toestel: een Kite SP-ED82 met een oculair 25 - 50x WA. Wij bekeken minuten lang de gaaien die in zijn tuin voedsel kwamen zoeken.



Na een hoofdknikje van Nicole ('k was blij dat ze erbij was) viel de beslissing vlug. Wij kochten dit schitterende toestel, statief incluis; 't Was toch mijn hoofdhobby, niet ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten