zondag 22 april 2012

De "Weiden Pompje" zijn in!

Meer en meer vogelaars en natuurfotografen vinden hun weg naar de "Weiden Pompje". Zie voor de juiste locatie hier.

Aangezien dit gebied dicht bij ons tweede verblijf ligt ga ik er ook regelmatig kijken en fotograferen. Voor dit laatste moet je wel rekening houden met de stand van de zon. 's Morgens beschijnt de zon de weiden rechts van het landbouwweggetje, 's avond kan je met wat geluk een zacht licht hebben op de Schorreweiden.

't Voorbije weekend nam ik nogal wat foto's. Zaterdagnamiddag kon ik een tureluur, een groep grutto's met er tussen ook enkele IJslandse grutto's en een kleurrijke kievit vastleggen.







Op zondagmorgen was ik er al vroeg. Vooraleer andere vogelaars er kwamen had ik al een tureluur, een tapuit en een regenwulp van dichtbij kunnen fotograferen. Daartoe gebruik ik mijn wagen als schuilhut. Op een goed plek blijf ik rustig wachten en na een tijdje komen de vogels echt dichtbij zitten. Een beetje zon doet de rest.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten