woensdag 25 april 2012

Richting Perpignan en verder.

Vandaag reden we naar nog verder naar het zuiden, richting Perpignan, om in de omgeving van Corneilla de Vercol en Villeneuve-de-la-Raho op zoek te gaan naar bijeneters, kuifkoekoeken, rotslijsters, scharrelaars, ... allemaal trekvogels die hopelijk al terug waren van het warme Afrika.

Op de heenreis, terug langs het meer, kon ik een regenwulp fotograferen van dichtbij.



Ook de strandplevier was terug van de partij.



Ter plaatse zagen we eerst een brandgans (!), we luisterden naar de nachtegaal, zagen een zwarte ooievaar overtrekken, op de vijvers zaten dodaars, futen, aalscholvers, kokmeeuwen, bonte strandlopers. De sternen die we zagen waren alle witwangsternen en ik had mijn camera niet bij! We reden enigszins ontgoocheld terug. De soorten die we zochten waren nog niet aangekomen! We waren er iets te vroeg op het jaar. Wel kregen we op de terugweg een dunbekmeeuw in het vizier.



Terug in onze tijdelijke thuisbasis, het stadje Leucate, reden we wat rond op kleine landweggetjes tot ik plots twee kuifkoeken zag neerstrijken in een boom.



Christian was uitermate tevreden: hij had deze vogel als nummer één op zijn verlanglijstje gezet. Ik zou waarschijnlijk mijn nummer 1, de bijeneter niet zien ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten