vrijdag 8 juni 2012

Rouge Cloître in de wind ...

Deze morgen was ik vroeg op stap. Zeer vroeg: om 5u30 reed ik al naar het Rood Klooster in Oudergem. Waarom zo vroeg? Wel ik had gisterenavond nog naar het weerbericht geluisterd: 's morgenvroeg volle zonneschijn, maar al vlug zou de wind opsteken en ons bewolking brengen met buien. En toen ik aankwam onder de viaduct van de E411 priemden de eerste zonnestralen al door het bladerdek. Het zou een mooie morgen worden ... Het had de vorige dagen flink geregend en dat was maar al te duidelijk te zien in het bos. De grond lag er drassig uit en ik moet opletten voor een slippartij toen ik een helling afdaalde naar mijn geliefkoosde plek aan het bruggetje. Een kleine huisjesslak genoot van deze vochtigheid en ze werd mijn eerste onderwerp.



Ik klom wat verder terug het bos in op zoek naar leuke onderwerpen in de eerste zonnestralen. Ik vond al gauw een zalig plekje waar ik zeker enkele macro-opnamen kon doen. De bloei van sterretjesmos leent zich steeds uitstekend hiervoor.



Bloementjes vond ik niet en toch stonden verschillende planten in bloei, zoals bv. de brandnetel. Ooit al eens de bloei van deze stekende plant bekeken? Ik wel: door mijn 180mm lens!



Maar zoals de weerman beloofd had stak een wind op die zelfs in het bos zeer goed voelbaar was. Alle plantjes, grassen, struiken bewogen in de wind en ... de fotograaf mocht inpakken ... Om 8u30 was ik terug thuis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten