dinsdag 19 juni 2012

Molsbroek in Lokeren

Deze voormiddag ben ik naar het natuurgebied Molsbroek in Lokeren geweest. De bedoeling was de witkopeend te spotten en als die dicht genoeg kwam te fotograferen. Ik deed een lange wandeling langsheen de oevers van deze uitgestrekte moerasvlakte maar kon deze bijzondere eend niet spotten. Ik zag wel kuifeend, slobeend, wilde eend, fuut, geoorde fuut en duizenden kokmeeuwen in hun broedgebied.

In een hoekje van het domein, juist naast het bezoekerscentrum, vond ik een "kriebeltuin", een afgesloten kleine tuin waar de bezoekers ingeleid worden in de wereld van de insekten. Ideaal dus om de macrolens uit te halen en anderhalf uur foto's te nemen van al wat groeit en bloeit.

En het eerste waar mijn oog op valt is een hommel die rustig zit te genieten van de eerste zonnestralen op een huisje bestemd voor vlinders (Klik op de foto om deze groter te zien!).



Wat verder zit een gewone schorpioenvlieg. Ik fotografeer ze van alle kanten, maar dit bovenaanzicht is wel echt gelukt.



Plots vliegt een fijne blauwe waterjuffer voorbij. Ik wacht tot ze ergens gaat neerzitten en benader deze dan zeer behoedzaam. Dergelijke beestjes hebben immers niet veel nodig om op te vliegen. Gelukkig blijft dit lantaarntje rustig zitten.



Maar ook een aantal bloemen trekken mijn aandacht. Hier een foto van een blaassilene. Meer foto's van deze en andere uitstapjes kan je altijd vinden op flickr!



EN WAT DENK JE VAN MIJN NIEUWE LAY-OUT: EEN KADER ROND DE FOTO EN MIJN NAAM ER IN 'T GROOT ZO MAAR MIDDEN IN! REACTIES ZIJN WELKOM ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten