zondag 17 juni 2012

De Uitkerkse Polders

Het was lang geleden dat ik nog eens in de Uitkerkse Polders rondliep. Maar veel is er niet veranderd. De Drijfstraat is nog altijd afgesloten. Ik parkeerde mijn wagen in de Neptunuslaan en ging te voet de Drijfstraat in. De oude asfaltverharding is volledig uitgebroken. 'k Ben curieus was ze daar gaan doen. Het kruispunt van deze straat met de Uitkerksestraat en de Neptunuslaan is wel volledig heraangelegd. Ik dus terug naar de wagen en via Blankenberge city naar de polders. Veel beweging was er niet: aan de eerste hut zaten enkel wat kokmeeuwen in hun broedgebied en enkele kluten. Aan de volgende kijkhut, die aan het kruispunt van de Hooistraat en de Kuiperscheeweg, zat een koppel knobbelzwanen dichtbij. Ik fotografeerde die welke het dichtst zat waarbij ik lette op mijn witbalans. Het resultaat mag gezien worden.



Op de waterplas dicht bij het bezoekerscentrum Groenwaecke fourageerde een steltkluut. Die moest ik toch fotograferen om later bij mijn log te kunnen zetten op waarnemingen.be.



Wat verder zag ik enkele scholeksters lopen. Er was een exemplaar dat me opviel. Eventjes gekeken met de verrekijker: het was een juveniele scholekster! Daarvan had ik nog geen portret. Dus ...



Op mijn terugweg zag ik nog - weliswaar in tegenlicht - een bruine kiekendief.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten