maandag 28 mei 2012

Een griel! Wasda?

Pinkstermaandag! Een vrije dag ... ook voor de anderen ...

Ik was terug vroeg wakker en dus verliet ik stilletjes ons huisje nog voor 6 uur. Het was een aangenaam weertje, alles was rustig in de weiden van Stalhille, de vogeltjes kweelden en er was geen mens te zien ... Gisteren had ik de velduil niet gespot, misschien zag ik die wel deze morgen. Een bruine kiekendief was aan het jagen.



Na 2 uren besloot ik mij te verplaatsen naar de weiden Pompje. De velduil kwam toch niet opdagen. Plots zag ik op een akker een griel zitten. Waw! Wat een waarneming! Het beestje vloog op toen ik naderde en zette zich wat verder op de akker neer. Het werd onmiddellijk gemobd door een 4-tal meeuwen en vlug nam ik enkele foto's. Er kwam een andere auto aan en ik moest me verplaatsen. Seconden later stapte ik uit - ik stond op de oprit van een boerderij - en ... de vogel was weg! 't Is niet waar hé. Ik keek het veld af maar zag de griel niet meer. Ik belde naar Jan, die op zijn beurt naar Jeremy belde en enkele minuten later kwam deze aangestoven. Jan volgde wat later. Samen gingen we op zoek naar de griel: we liepen alle akkers af, speurden met onze verrekijkers en telescopen alle mogelijke plaatsen af maar het mocht niet baten we vonden de vogel niet terug.

Gelukkig had ik nog een foto - al was hij niet zo scherp - als bewijs:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten