vrijdag 30 maart 2012

Roksem Put en weiden Stalhille

Deze morgen reed ik naar "Roksem Put", het domein van de Natuurfotografen Hoge Dijken. Er was daar immers een ringsnavelmeeuw gemeld. Ik had deze meeuw al van dichtbij gezien (zie mijn verslag van 4 februari) maar had nog geen waarneming in Belgiƫ. Wist ik veel dat die er enkel maar 's avond komt op weg naar haar slaapplaats (zoals ik later vernam). Ik zag ze dus niet maar wel een groot aantal geoorde futen. Ik telde er zelfs op een bepaald moment 9!



Een gaai kwam eventjes uitrusten in de struiken juist voor de schuilhut.



In de namiddag ging nog vlug even kijken naar de velduilen in de weiden van Stalhille. Ik zag een buizerd opvliegen en volgde deze een doodlopend straatje in. Hij rustte even uit op een paaltje, wat ver om een foto te nemen en ik bleef hem met de verrekijker volgen tot ik een beweging zag in het gras voor mij. Ommiddellijk nam ik mijn fototoestel en ik kreeg een hermelijn in het vizier! Ik drukte af ...



Dit lieve diertje verdween vliegensvlug in het dichte gras en ik ging de velduilen opzoeken. Ja, ze waren er nog en eentje was zo vriendelijk wat te poseren voor mij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten