vrijdag 23 maart 2012

Blauwborst

Deze morgen reed ik terug naar de "Uitkerkse Polders" met slechts één doel: er een blauwborst fotograferen. Ik had wel een vermoeden waar hij eventueel zou kunnen zitten en bleef daar geruime tijd stilletjes in mijn wagen zitten. Er gebeurde niets ... tot een jagende buizerd plotseling uit het niets verscheen. Gelukkig reageerde ik vlug en kon ik deze mooie - al zeg ik het zelf - vluchtfoto nemen.



Er was buiten enkele speelse kievitten niet veel te zien. Ik verplaatste mijn wagen een honderdtal meters verder en kwam te voet terug, ondertussen de weiden - en voornamelijk de weidepalen - afspeurend. En juist op de plek waar ik eerder stond met de wagen zag ik mijn eerste blauwborst van dit jaar. Ik nam enkele foto's met mijn 500mm lens uit de hand!





Mijn dag kon niet meer stuk! Op de terugweg stopte ik nog even aan de plasjes aan de camping van Blankenberge. Een adult vrouwtje kemphaan was er aan het foerageren tussen de vele kokmeeuwen en enkele grutto's.



Enkele slobeenden vlogen over in de richting van de weiden van Uitkerke.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten