donderdag 8 maart 2012

Terug naar Leefdaal

Deze morgen scheen de zon. Dat was gisteren niet het geval. Dus ik ging terug naar het plateau van Leefdal in de hoop nog meer stootvogels te zien. Zodra ik aankwam cirkelden niet minder dan 4 buizerds boven mijn hoofd. Ik wist niet welke te fotograferen. Trouwens dat is niet zo gemakkelijk zo recht boven je hoofd.



Het was enig deze vogels bezig te zien. Een was zeker een juveniel, veel lichter dan de andere. Eentje werd moe en ging wat uitrusten op een paaltje.



Zij verdwenen de een na de andere en ik reed wat verder in de straat, Delle in Leefdal, tot ik terug een stootvogel vond. Het was een vrouwtje Blauwe Kiekendief, waarschijnlijk dezelfde als gisteren. Met mijn 600mm-lens en de 1,4 converter maakte ik deze foto.



Toen ook zij verdween was het plateau verlaten op honderden zwarte kraaien en kauwen na. Ik keerde mijn "car" en reed naar huis ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten