zondag 19 oktober 2014

Zondag = rustdag

Vandaag was het rustdag voor ons. Na een driedaagse safari hadden we dit verdiend. Toch was ik al vroeg op. Ik had het me voorgenomen om elke morgen naar het strand te trekken en daar uit te kijken naar vogels die van bij ons naar daar waren afgezakt om er de winter door te brengen. Tussen 6 en 8u schuimde ik het strand af. Daarna genoten we samen van een uitgebreid ontbijt.

Groenpootruiter

Bontbekplevier

Krombekstrandloper

Regenwulp

Ik vond er ook vogels die ik voor het eerst zag: "the lesser sand-plover,the long-tailed cormorant, the pacific golden plover, the house crow.

Mongoolse plevier

Afrikaanse dwergaalscholver

Aziatische goudplevier


Huiskraai


Ik maakte ook voor het eerst kennis met een eerder zeldzaam geziene "white-bellied go-away-bird" en een "sooty gull".


Witbuiktoerako

Hemprichs meeuw

Terwijl ik zo 's morgenvroeg genoot van dit alles, waren het onderhoudspersoneel bezig met alles in orde te brengen voor een aangename, warme dag aan het zwembad of strand.

Onderhoud pool

Veel zouden we die dag niet doen. Onder de palmbomen lagen we in onze ligstoel met een mojito als drankje, wat later namen we een lichte lunch aan de "pool bar" om daarna nog wat te liggen soezen. Dolce far niente! Onder de middag maakten we wel kennis met de sympathieke stichters van VOW Uganda en een professionele lifestyle fotograaf Malcom Sila.


Please click on the image for a larger view!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten