woensdag 15 oktober 2014

Schitterend hotel en prachtig weer

Toen ik wakker werd deze morgen op zetel nr. A11, zag ik een mooie zonopkomst. Dat beloofde voor straks ...

De zon boven Afrika

We kregen een ontbijt en wat later moesten we de rugleuning recht zetten, de tafeltjes opklappen, de elektronische toestellen uitzetten. We landden vroeg in de morgen op Zanzibar. Verschillende mensen verlieten het vliegtuig, andere stapten in en wij mochten blijven zitten. Een uurtje later vertrokken we terug. Ik nam vlug een foto: we waren voor één uur op Zanzibar geweest!

Zanzibar

Een half uur later waren we in Kenia! Onze bestemming. We werden op de luchthaven welkom gegeten door de lokale vertegenwoordiger van Pegase "Djambo, djambo mister Marc!". Hij verwees ons naar onze chauffeur die we volgden, de koffers werden gedragen door iemand die mijn eerste $1-briefjes kreeg. Eén per koffer zo had ik gelezen. We waren de enige reizigers voor het Swahili beach hotel.

Tijdens die privé-rit hadden we slechts één moeilijke hindernis te nemen. Mombasa ligt op een eiland: van de luchthaven naar de stad is een brug gebouwd, maar van de stad naar Diana beach in het zuiden is er enkel een ferry.

Mombasa (Google Earth)
Dat dit soms problemen kan geven zou later blijken ... Nu ging alles echter vlot: de overzetboten voeren aan en af we moesten niet lang aanschuiven en een half uurtje later waren we in het hotel.

Na wat verwelkomingswoorden en dito drankje werd ons een kamer toegewezen en konden we uitpakken. Veel zouden we daar niet nodig hebben: een short en een T-shirt boven de zwembroek zou ruimschoots volstaan. De temperatuur was bestendig rond de 30°, 's nachts koelde het af tot 24 - 25°. 's Avonds aan tafel was een lange broek wel aangewezen.

Zowel de kamer als de badkamer waren ruim. Ook het terras was mooi en groot met een leuk uitzicht boven de palmbomen langsheen de "pool".

Onze kamer

Zicht van op ons terras

En dan was het tijd voor een kennismaking met het hotel. Door een prachtige tuin, langsheen een immens zwembad in 7 verdiepingen wandelden we tot op het strand aan de Indische oceaan. Overal zaten vogeltjes, maar ook hagedissen, apen en zelf een 10-cm grote spin. Hier zou ik me kunnen uitleven ...

Vervet

Een spinnetje

Palmwever

Grote zilverreiger

Krombekstrandloper

Groenpootruiter

Please click on the image for a larger view!