vrijdag 4 mei 2012

Velduil

Op vrijdag worden van oudsher een aantal huishoudelijke taken verricht. Denk nu niet dat ik beginnen kuisen ben. Wel deed ik de boodschappen (zo kon Nicole nog wat verder werken) en reed ook het gras af. Ik moet me persé een elektrische boordensnijder aanschaffen!

's Avonds reed ik nog eens door het gebied waar ik zo veel vertoef (zie gisteren). Er zaten minder vogels dan gewoonlijk en ik besliste terug naar huis te keren. Op de hoek van de Kwadeweg en de Klemskerkestraat zag ik een grote vogel vliegen. Met mijn verrekijker kon ik deze onmiddellijk determineren. Het was een velduil! Ik bleef midden op de weg staan en toen hij naderde kon ik hem in de vlucht fotograferen.



Hij vloog geluidsloos over de rietkragen en plots zag ik hem duiken in een gracht. Ik reed vlug naar de plaats waar hij verdwenen was en toen ik in die omgeving kwam zag ik hem zitten. Op een weidepaal zat hij rustig zijn prooi te verslinden. Ik maakte een reeks foto's terwijl hij zijn eetmaal in stukken uiteen trok en haastig binnen slikte. Voor sommige een niet zo appetijtelijk beeld maar wel enig om dit van zo dichtbij mee te maken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten