donderdag 24 mei 2012

Terug aan zee ...

Donderdagavond waren we terug aan zee. Nu dat de nachten zo kort zijn profiteer ik optimaal van het vele licht om vogels te gaan spotten. Deze avond reed ik dus nog naar één van mijn favoriete plekjes: de weiden "Pompje".

Op een akker was de eerste vogel die ik zag een jonge kievit die dan nog geringd bleek te zijn. Tiens, wie zou hier in die weiden komen ringen? Ik zal dit even moeten vragen ...



Verder was het rustig, er valt niets te melden tot ... ik besluit van naar huis te rijden en ik een velduil zie zitten op een paaltje.



Ik volg hem geruime tijd met de verrekijker. 't Is goed te zien dat hij daar nog altijd is. Misschien moet ik hem wat beter opvolgen: is hij alleen of zijn ze met twee? Is het mogelijke een broedgeval? dat zou mooi zijn. Dus ... dit moet ik beter opvolgen ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten