donderdag 17 mei 2012

Hoogdag?

In België was het een feestdag vandaag. Zou het voor ons ook een hoogdag worden? We reden naar de oostelijke hoek van het stuwmeer op zoek naar meer "birds of prey", raptors, stootvogels ... Op de weg er naar toe zagen we boomvalk, isabeltapuit, kleine torenvalk, ...

Vanop de top van een heuvel hadden we een goed zicht op het stuwmeer en de bosjes er om heen. Twee zeearenden zaten gezellig naast elkaar op een te grote afstand voor de fotografen.



Ikzelf zocht de schaduw op van een verlaten wagon die ik eerst fotografeerde om de uitgestrektheid van het landschap te benadrukken.



's Namiddags ging ik alleen op stap. Ik volgde de linkeroever van de rivierbedding door tussen de struiken te laveren. Ik had geluk toen ik een Ménétries' grasmus kon fotograferen.



Ik keerde terug via de rechtover na eerst een rietveld te zijn overgestoken. Ik hoopte op een ontmoeting met de zwarte frankolijn maar hij bleef ver weg van mij: ik hoorde deze vogel enkel roepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten