woensdag 9 mei 2012

Nieuwe tafel, zelfde vogels

Vandaag zou onze nieuwe keukentafel geleverd worden in Bredene. Gisteren werden we daarvan ingelicht. "Er is daar toch iemand hé" vroeg men nog. Ik dus vroeg in de richting van de kust. Het aangename aan het nuttige paren, dat kon hier misschien wel eens lukken. Er was immers een alpenheggenmus gesignaleerd aan het kerkje in Zeebrugge Bad waar ik me eens rot gezocht had om er een cache te vinden. Als je nog niet weet wat een cache is dan moet je maar mijn andere site eens lezen! Maar aan het witte kerkje was niets te vinden. Een oud dametje met 2 hondjes en een kat had gisterenavond roet in het eten gestrooid en de heggenmus was gaan vliegen! Logisch hé, niemand lust dit!

Dan maar via de Uitkerkse polders naar Bredene gereden. Iets voorbij Groenwaecke zag ik 2 steltkluten foerageren in het water.



Plotseling trok het krijsen van een aantal zwarte kraaien mijn aandacht: er vloog een roofvogel over. Ik kon de bruine kiekendief gemakkelijk herkennen. Hij kwam dichtbij overgevlogen.



Vooraleer naar ons huisje te rijden deed ik eerst nog de Schorreweiden aan. Ik zag een gele kwikstaart, een groenpootruiter, tureluurs, grutto's, kluten, bergeenden en ... twee steltkluten en één bruine kiekendief. Dezelfde zeldzame vogels als in de Uitkerkse Polders ... Tiens, tiens ...

'S Avonds ging ik nog in op de uitnodiging van mergus.be om te gaan wandelen in het Wijnendaelebos. We waren met 31 wandelaars die genoten van de zwoele warmte, af en toe eens luisterden naar zingende vogels (zoals de zwarte specht) en babbelden over voorbije en toekomstige avonturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten