zaterdag 26 mei 2012

Eendeputten in het Bulskampveld (Beernem)

Vandaag mochten we onder begeleiding van Koen en Tom fotograferen in een niet-toegankelijk gebied van het Bulskampveld te Beernem: de Eendeputten. Dit kwetsbare gebied werd ons eerst voorgesteld door een lokale natuurgids die ons de zeldzame plantjes aanwees en beschreef. Daarna mochten we elk zijn gang gaan en foto's nemen mits het geheel zo weinig mogelijk te verstoren.

Het spreekt vanzelf dat de zonnedauw als eerste aan de beurt kwam. Ook ik maakte een aantal macro-opnamen van dit uitzonderlijke plantje.



IK probeerde ook even artistiek uit de hoek te komen en een lijnenspel in het water vast te leggen.



Een libel zat op een grasstengel te zonnen. Ik maakte een macro-opname met mijn 180mm-lens.



En het muizenoortje fotografeerde ik in tegenlicht.



Op de middag hield ik het voor bekeken. Ik had genoeg foto's om er donderdag aanstaande een paar te kunnen presenteren op de bespreking van de foto's.

's Avonds zaten we samen met de buren. Het zachte licht van de avondzon nodigde uit tot het maken van enkele foto's van de kinderen ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten