zondag 17 maart 2013

Bald Eagle: het Amerikaanse symbool

Na het ontbijt - Pat en Mike waren vooraf al naar de kerk geweest - reden we naar het Starved Rock State Park in Illinois omdat daar 's winters vele Amerikaanse zeearenden verblijven.  En dergelijk vogel in vrijheid zien is voor elke vogelaar een unieke gebeurtenis. Mike en Pat zouden ons dit dan ook graag tonen.

We hadden ondertussen gevonden dat we best naar het Illinois Waterway Visitor Center reden omdat vandaar uit men een goed zicht heeft, niet alleen op de Starved Rock zelf, maar ook op de dam, de sluis en de rivier waar de zeearenden komen vissen.

Normaal verblijven daar vele tientallen zeearenden gedurende de maanden januari en februari, de rivier wordt daar immers steeds ijsvrij gehouden. We waren al wat laat nu op 17 maart maar we hadden geluk. Vanop de parking zag ik al een zeearend hoog in een boom zitten. Hij zat wat ver weg maar toch nam ik vlug een foto als bewijs van mijn unieke waarneming. (Later logde ik deze vogel ook op observado.org)



Daarna reden we naar het restaurant op de top van de "Rock" waar we proefden van het buffet ... 't was niet om er hier over uit te wijden ...

In de namiddag reden we terug naar Frankfort waar we verwacht werden door Marjorie - de zus van Mike - en haar man John, samen met hun drie kinderen om er St. Patrick's Day te vieren. Een typisch St. Patrick's meal werd ons aangeboden en ik moet toegeven: het smaakte mij opperbest. Achteraf bleek dat John niet alleen een goede kok is maar tevens een aangename verteller met een grote interesse voor vele oorlogen en in het bijzonder voor tanks. Dat hij daarnaast ook een "Canonien" is was ook leuk meegenomen.

Summary: On Sunday we decided to go and visit Starved Rock State Park as there are normally in the months January and February a lot of bald eagles to see. And as Pat en Mike know that I am interested in birding, they wanted me to show this unique birds. When we arrived at the parking place of the Illinois Waterway Visitor Center one bird was sitting high in a tree. I too a photo and was very happy I could do so. We had lunch there and drove then to Frankfort where we were invited by Marjorie, John and their children for a excellent St-Patrick's meal!   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten