dinsdag 19 maart 2013

Cabela's, Giardano's and Tequila

Vandaag bracht Mike ons naar Cabela's in Hammond. Ik wist niet wat ik mocht verwachten, "a sports shop" had ie nog gezegd. Van bij onze aankomst zag ik het al: dit moest wel een van de grootste sportwinkels zijn die ik ooit zag.

Na het binnen komen wist ik niet waar eerst gekeken: het was niet een sport shop in de ruimste zin van het woord maar eerder een vis- en jagerswinkel, waar ook kampeerders, wandelaars, trekkers, natuurfotografen o. a. hun gading vinden in kledij, schoenen, tenten, enz. en dit alles in een uitgebreid aanbod.

Midden in de winkel staat er een hoge berg met er op een groot aantal nagemaakte dieren, links was een aquarium met levende vissen, rechts andere nagemaakte zoogdieren.


Voor de vissers zag ik een heuse vliegenshop, honderden lijnen en molens. We gingen niet naar boven: daar lagen de wapens voor de jagers maar daar hadden (en hebben) wij geen interesse voor. Trouwens er was genoeg te zien op het gelijkvloers en na een flinke rondwandeling zetten we onze trip verder.

Mike toonde ons wat later de omgeving waar de familie Van den Hende leefde en werkte. We reden door Paulina Street was eens de wasserij stond, we hielden halt aan het huis van Oscar, de broer van Nicole's grootvader Everett.





Op de middag belandden we in de omgeving van de Midway-luchthaven waar we bij Giordano's Pizzeria een afspraak hadden met Karen. Het was goed haar terug te zien en ze vertelde honderd uit over haar nieuwe vriend Papaya!



's Namiddag maakte ik nadat we terug in St. John waren nog een wandeling in de omgeving. Ik zag nog een groep kraanvogels overvliegen en wat later rond 18u reden we naar Crown Point (Indiana) waar we achter het lokale stadhuis gingen eten in het Tequila Restaurante, een goed aangeschreven Mexikaan. Ik genoot met een dubbele tequila (ik kon kiezen uit zo'n 30-tal merken!) met guacamole en at daarna een lekkere wrap.



Summary: In the morning Mike drove us to Cabela's in Hammond. We had never seen such a store: one should build something like that in Brussels but then without the waepons! Later we visited the neighborhood where the family Van den Hende use to live: we saw the house of Oscar and drove through Paulina Street. At noon, we met Karen in the Giordano's near Midway airport and after a walk in the afternoon arround Pat's house we had a nice dinner in the Tequila Restaurante in Crown Point (IN). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten