dinsdag 18 september 2012

Het Grootbroek

't Was weeral een tijdje geleden dat ik nog het Grootbroek bezocht had. Dit domein ligt op grondgebied van Sint-Agatha-Rode, een deelgemeente van Huldenberg langsheen de taalgrens ten oosten van Brussel.

Bij mijn aankomst op de kijktoren was ik verwonderd dat het water zo laag stond en dat er zo veel vogels zaten (waarschijnlijk om die reden). Honderden kieviten en kokmeeuwen zaten op de zandbanken. Wat verder zaten grote witte vogels: het bleken grote zilverreigers te zijn. Ik telde er 8! En wat verder achter deze vogels zaten blauwe reigers: 12 in totaal!

Maar ik was hier voor een andere soort: ik had graag een boomvalk gezien. Ik weet in welke boom ze telkens komen zitten maar vanuit de toren zag ik dat ze niet thuis waren. Nog wat rond gekeken, ook naar kleine zangertjes, en dan maar afgezakt terug naar de wagen. Ik had nog wat tijd over en nam op de parking het rechtse pad. En daar waar ik een vrij zicht had op de bewuste boom keek ik op en zag twee boomvalken zitten. Ik ging terug naar de wagen, plaatste mijn 600mm-lens op het statief en wat later kon ik deze foto nemen, weliswaar zonder zonneschijn ...



SUMMARY: Yesterday I went to "Grootbroek" in Sint-Agatha-Rode to make a picture of a Eurasian Hobby. The light was not so good ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten