zaterdag 7 december 2013

Van Roksem naar Brugge

Dit weekend vonden de vogelkijkdagen plaats in Jabbeke. Vogels kijken kon men in het domein "De Hoge Dijken" beter bekend onder de naam Roksemput en op het industrieterrein van Jabbeke hield Georges De Putter een optiekbeurs in zijn nieuwe opslagplaats.

Mergus verleende zijn medewerking door 's morgens geleide wandelingen te organiseren en een permanentie te voorzien in elke vogelkijkhut. Ik deed dat gedurende de twee dagen in de vogelkijkhut nr. 3. Toen we (JohanVH en ik) alles in gereedheid brachten zag ik plots op de weg tussen hut nr. 2 en nr. 3 plots 3 pestvogels. Een Franse groep ornithologen-in-spe maande ik aan tot stilte en ik wees hen de vogels aan. Plots vlogen op in de richting van de hofjes van de aanpalende huizen.

De voorzitter gidst

Later op de dag reed ik naar Brugge om Nicole op te pikken na haar congres. We wandelden samendoor het sfeervolle Brugge, kochten wat lekkers voor tante, dronken een glaasje met een koppel vriendelijke Bruggelingen. Later genoten we van het lekkere eten in de Nisse (een aanrader volgens FDS) en arm in arm liepen we romantisch te doen langs de Rozenhoedkaai!

10 lekstokken aub! 

Rozenhoedkaai


Please click on the images for a larger view!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten