zaterdag 27 april 2013

Landschapsfotografie is moeilijk!

Deze morgen heb ik een cursus "Landschapsfotografie" gevolgd bij Misjel Decleer in het ontmoetingscentrum van de Uitkerkse polder "Groenwaecke". Om 6 uur werden we door de frisse lesgever in het centrum ontvangen en kregen we een korte les. Immers alles moet buiten gebeuren en we gingen op stap om een 3-tal uren foto's te nemen van ... "le plat pays" zoals Brel het zo mooi kon uitzingen. Gelukkig ligt er een "vuilhoop" dichtbij zodat we toch nog efkens een hoogteverschil hadden om onze foto's te nemen. Niemand had gedacht een ladder mee te brengen ...

Een van de eerste foto's die ik nam was onderstaande. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik na de commentaar gehoord te nemen tijdens de bespreking van onze foto's achteraf, ik deze thuis wat bij cropte, kwestie van de boom op de juiste plaats te zetten in de goede grootte.


Wat later - toe er wat meer licht was - nam ik de volgende foto. Ik publiceer deze zoals ik deze nam. De commentaar op deze foto was: "goede sfeerfoto maar ...". Thuis maakte ik een uitsnede waarbij ik rekening hield met alle fouten. Kijk maar hieronder.



Om maar te tonen .... landschapsfotografie is niet gemakkelijk!

Nu heb ik wat rust nodig. Tot binnenkort ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten