zondag 21 april 2013

Belichting is belangrijk!

Gisteren was ik om 6u00 's morgens al aan het bezoekerscentrum Groenwaecke van de Uitkerkse polder. Natuurpunt richtte daar immers een workshop in voor vogelfotografie onder leiding van Misjel Decleer. Zijn website vind je hier.

Wat ik gisteren leerde probeerde ik deze avond in praktijk om te zetten. Bij vogelfotografie speelt de belichting van de te fotograferen vogel een zeer grote rol. Hoe we ons toestel manueel (M) kunnen instellen leerde Misjel ons tijdens de workshop en dit probeerde ik vandaag uit. En ik moet toegeven: Misjel heeft meer dan gelijk: de camera manueel instellen leidt tot mooie foto's. Daarom zweer ik vanaf vandaag "Av" af en oefen ik tot het manueel instellen van mijn camera (M). De resultaten van deze avond - bij een ondergaande zon -  zie je hieronder.

Eerst een viertal vluchtshots van een blauwe reiger, daarna volgt zijn broertje de witte grote zilverreiger die weliswaar veel te ver vloog,  dan een koppel krakeend dat al iets dichter kwam, het baltsen van de futen onder een goedkeurende blik van een aalscholver, om te eindigen met een zomertaling met zijn weerspiegeling.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten