donderdag 21 augustus 2014

Terug naar Oostende

Vandaag, 21 augustus, moest ik in Oostende zijn, in de Adolf Buylstraat. Om geen parkeerproblemen te hebben koos ik voor de overzet. De wagen parkeerde ik (gratis) op de Oosteroever dicht bij het visserijdok, juist aan het sas aldaar. Na een paar minuten wachten kwam het (gratis) veerbootje "Roger Raveel" al aan.


Ik werd afgezet dicht bij de alom bekende vistrap en de kleine viswinkeltjes. Het viel me op dat de schelvis hier driemaal zo duur was in vergelijking met wat ik betaalde in de winkel aan de vismijn!

Ik passeerde de unieke schelpenwinkel die onlangs nog in het nieuws kwam door zijn enorme zee-curiosa-verzameling. Wat ligt daar niet allemaal in de etalage?



Na een boodschap gedaan te hebben wandelde ik nog even op het houten staketsel op de westeroever. Hoelang zou dit nog blijven bestaan nu de nieuwe strekdammen bijna afgewerkt zijn. Ik keek uit naar de paarse strandloper die dit staketsel gebruikt als HVP (= hoogwatervluchtplaats). Maar er was geen vogeltje te bespeuren.

Dan maar gekeken naar de vissersboten die juist buiten voeren. Een voor een kwamen ze voor mijn lens. Ik wenste deze allemaal een goede vangst toe en een veilige thuiskomst. Een kwam terug van een dagenlange (?) reis, de O33, en die moest efkens liggen wachten vooraleer deze boot kon versast worden.





Vanop de overzet die ik wat later nam om terug naar huis te gaan, zag ik nog de boten binnenkomen van de Oostendse zeilschool.



Please click on the image for a larger view!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten