woensdag 13 augustus 2014

Bruine Kiekendief en andere

Om de evolutie van de waterrallen op te volgen reed ik bijna dagelijks naar de Schorreweiden op grondgebied van de gemeente Ettelgem. Vandaag op mijn weg er naar toe, door de velden van Bredene, zag ik plots een bruine kiekendief jagen. Ik stopte, nam mijn Canon uit en nam een foto.  Door de zoeker zag ik het: die vogel was getagd! Hij had twee vleugeltags!

Bruine kiekendief

's Avonds kon ik thuis op de PC de tags ontcijferen: links een witte X op blauwe tag, rechts een zwarte omgekeerde driehoek op rode tag.  Ik vernam later dat deze vogel door een bevriende ringer geringd en getagd werd in de achterhaven van Oostende en dat deze roofvogel dus nog steeds in die omgeving rond vloog. Mijn waarneming was het eerste bewijs dat de jongen uitgevlogen waren.

De pulli van de waterrallen groeiden goed en toonden zich al iets meer, steeds onder het toezicht van een ouder.

Waterral (pulli)

Waterral (adult)


Ook de buizerds waren vandaag alom tegenwoording.

Buizerd

Buizerd


Please click on the image for a larger view!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten