zaterdag 6 september 2014

Modelfotografie (iets voor mij?)

Deze avond opende de Media-Factory in Bredene voor het eerst zijn deuren en wij waren er bij! Het is de grootste opname studio aan de Belgische kust waar men terecht kan voor foto- en camerawerk maar ook voor opnames van televisieprogramma's.

De fotoclub van Bredene, ObjektiV - waar ik lid van ben - was op de opening uitgenodigd. Met een achttal leden waren we aanwezig om er de CEO, Ronny Masco, te feliciteren met dit initiatief en daarna zijn studio uit te proberen.

We waagden ons niet aan productfotografie en nog minder aan de filmcamera's die ter beschikking stonden. Nee, we hielden het op modelfotografie. Er waren immers drie sets om dat uit te proberen en met 2 modellen samen met Miss Bredene (uit Deerlijk!) en een Miss Belgian Coast in spe moest dat wel lukken.

Voor mij was de eerste keer dat ik gewapend met mijn 55-250mm zoom modellen kon fotograferen. Ik koos eerst voor de set met bestendig licht, liep even langs de set waar je een trigger nodig had en kwam zo aan de set met een moto, gekleurd licht en af en toe wat rook. Al vlug merkte ik dat portretfotografie veel beter ging dan het volledige model te fotograferen. De lens die ik mee had was daar zeker niet voor geschikt ...










Eerder die dag was ik nog vlug naar de Westdam in Zeebrugge gereden aangezien daar enkele bijzondere vogeltjes gemeld werden. De draaihals en grauwe fitis vond ik niet maar ik kon wel een fitis, een gekraagde roodstaart en een grauwe klauwier fotograferen.





Slotsom op het einde van de dag en om te antwoorden op de vraag in de titel hierboven: ik blijf bij de vogelfotografie en laat modellenfotografie graag over aan mijn collega's fotografen!


Please click on the image for a larger view!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten