donderdag 18 september 2014

De boomkikker

De laatste tijd zag ik op allerlei websites foto's verschijnen van boomkikkers. Ik had dit diertje nog nooit gezien laat staan gefotografeerd. Er zijn veel dieren die ik nog niet voor de lens kreeg maar dit kleine kikkertje zou ik vandaag gaan zoeken en hopelijk ook vastleggen op de gevoelige plaat.

Uit ingewonnen inlichtingen zou die blijkbaar gemakkelijk te vinden zijn. Misschien wel het best in Retranchement, vlak over de grens in Nederland. Bij het buiten rijden van dit liefelijke dorpje richting Cadzand,  kan je rechts een deel van de Wallenwandeling doen en daar op braamstruiken langs het wandelpad zitten wel honderden boomkikkers.

Nu, dit was vandaag niet (meer) het geval. Ik moest werkelijk zeer goed zoeken vooraleer ik een eerste boomkikker zag. Zo'n onooglijk klein kikkertje, amper enkele centimeters groot, zacht groen op een groen blad van een braamstruik zat ie te zonnen! Wat verder vond ik een tweede exemplaar, deze maal op een geel blad. Die was dus gemakkelijker te zien. Al bij al zag ik er een tiental. Genoeg dus om enkele foto's te nemen met de macrolens!






Please click on the image for a larger view!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten