vrijdag 21 maart 2014

Goe weer aan zee?

Gisteren, zo juist op de middag, kwamen we aan in Bredene. Het was schitterend weer: een blauwe hemel en zachte temperaturen. 's Namiddags ging ik op stap: van de Schorreweiden in Stalhille, dan langs de weiden Pompje (Oudenburg) naar de achterhaven van Oostende en zo naar de Spuikom van Bredene. Of is die van Oostende?

Om het even. Van bij de aankomst aldaar zag ik twee vogels dicht bij elkaar op de Spuikom zwemmen.  Het was een geoorde fuut en een kuifduiker! Wat later kwam nog een tweede kuifduiker dicht bij deze twee vogels zwemmen maar deze was niet bereid tot een triootje en hij verdween terug in de nadere richting.

Geoorde fuut en kuifduiker

Aan de andere kant van de Spuikom, daar waar nu eilandjes gebouwd zijn om er hopelijk de sternen te zien broeden, kregen we plots een topper in zicht. Natuurlijk nam ik een foto.

Topper

Vandaag was het weer echter niet zo goed: het regende! Maar dit hield mij net tegen om naar de Uitkerkse polders te rijden en daar op zoek te gaan naar vogeltjes in de regen. Wat ik zag en hoe ik het beleefde kan je hieronder zien. Alle foto's zijn genomen vanuit mijn mobiele schuilhut. Ik zat in het droge, de vogeltjes niet ...

Brandganzen

Dodaars

Grutto

Grutto

Grutto

Tureluur

Wintertaling


Please click on the images for a larger view!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten