maandag 30 juli 2012

Een zomerse 10 dagen!

Van 17 t.e.m. 29 juli 2012 verbleef ik aan de Belgische kust. Het weer viel enorm mee: verschillende dagen met volle zonneschijn met temperaturen van meer dan 25° C. Zo mocht het van mij blijven duren. Maar ja ...

Het begon schitterend toen ik de eerste avond al een ransuil kon fotograferen. Er was nog weinig licht toen ik om 21.55u dit portret kon maken.



's Anderendaags reed ik naar Frankrijk om er in de omgeving van Duinkerke enkele mooie natuurplekjes aan te doen. Ik reed eerst naar de "digue du Braek". De weerman had goed weer voorspeld maar dat bleek toch zo niet te zijn.



De eerste vogel die ik fotografeerde was een erg vuile zilvermeeuw. Dit kan men regelmatig zien bij vogels die zich voeden op een stort en zich dan even niet gewassen hebben.



En dan sloeg het noodlot toe. Ik nam een foto van een kleine plevier op het strand en op het kleine schermpje van mijn toestel verscheen "Err 30"! Ik kon geen foto meer nemen. Later bleek dat dit ligt aan de shutter en dat mijn toestel dus binnen moet voor herstelling.

Gelukkig had ik mijn reservetoestel mee - een Canon 350D - en kon ik toch verder op exploiratie van "Le Nord/Pas de Calais". Via "Le Grand-Fort-Philippe" reed ik verder naar "le Platier d'Oye". Vanuit de vogelkijkhut kon ik o.a. meer dan 700 grote sternen bekijken. Ik reed uiteindelijk tot "Les Hemmes de Marck" waar ik nogmaals op het strand ging. Zover ik kijken kon zag ik zand en zeekraal. Het water zelf was kilometers ver ...



Op 20 juli reed ik naar de achterhaven van Zeebrugge om er wat aan macrofotografie te doen. Elk plantje (hier een distel), elk diertje (een oranje zandoogje) werd in detail bekeken en gefotografeerd.





Op 23 juli was ik door BASESIX uitgenodigd op het natourcriterium in Aalst. Na de Gentlemen en BV's was het de beurt aan de profs om de 60.000 aanwezigen te plezieren. Ik kon enkele portretten maken van die dames en heren (voor meer foto's zie Flickr), o.a. van de winnaar Peter Sagan.



Twee dagen later reed ik zelf op de fiets. Samen met andere leden van Mergus reden we rond in de Uitkerkse Polders op zoek naar rare vogels ...



Elke avond ging ik kijken naar de ransuil in de weiden Pompje. Zo ook nog op vrijdag 27 juli. Ik zag hem niet maar keek wel naar een mooie zonsondergang ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten