zaterdag 4 februari 2012

Miami Beach ... here we come

Een pijncongres was de reden waarom Nicole en ik naar Miami Beach trokken begin februari. Ik mocht er de toerist spelen terwijl Nicole drie dagen op het congres diende te werken. Het spreekt vanzelf dat ik op zoek ging naar de plaatselijke vogels. En ik zou ik er veel vinden die ik nog niet eerder gezien heb. Een kort overzicht vind je hieronder.

Het begon met een wandeling op het strand in het richting van South Point, het meest zuidelijke puntje van Miami Beach (niet te verwarren met Miami). Ik zag er eerst enkele drieteenstrandlopertjes en verschillende ringsnavelmeeuwen.





Wat verder vond ik een zestal koningssternen en een kalkoengier cirkelde rond de hoge appartementsgebouwen.





Op de terugweg fotografeerde ik nog een Amerikaanse klapekster.



Daarna gingen we samen op ontdekkingstocht. Het begon met een rit door het stadje met een bezoek aan Little Havana om dan de boot te nemen en de vele kunstmatige eilanden met imposante villa's rond te varen. Hier had ik slechts mijn 55 - 250mm lens ter beschikking, maar dat bleek voldoende om de vogels vast te leggen. Het begon met een bruine pelikaan in de haven en een visarend aan de rand van het water.





In het tweede gedeelte van ons bezoek vaarden we met een airboat door de Everglades. De meest kleurrijke verschijning was een Amerikaanse Purperhoen maar ook het blauwe mannetje en het bruine wijfje van de bootstaarttroepiaal werden gefotografeerd.







1 opmerking:

  1. Geweldige blog, ik kwam hier toevallig langs om te zoeken naar vogels in Miami Beach. Ik vertrek vrijdag naar dit oord en heb er zin in.
    Ik ben zelf ook enthousiast voor fotografie van vogels en heb ook een blog.
    groeten, marion

    BeantwoordenVerwijderen