zondag 19 februari 2012

De achterhaven van Zeebrugge

Deze voormiddag reed ik naar de achterhaven van Zeebrugge. Ik weet immers dat het licht daar 's morgens goed is en ... de zon scheen! Op het insteekdok, dichtbij de spoorwegbrug van Dudzele zag ik naast futen, meerkoeten, dodaars onmiddellijk een koppeltje Middelste zaagbekken.

Op de weg naar "De Overzet" (die spijtig genoeg gesloten is) zat niet veel. Een buizerd vloog over en in de struiken zag ik een goudhaantje.

Toen ik terugkwam zag ik plots een brilduiker op het insteekdok. Voldoende dicht om er enkele foto's van te maken.





En toen herinnerde ik mij dat er een roek gemeld was in Dudzele. Ik ging even kijken in de Ronselaerestraat en vond er na wat heen en weer gerij 4 roeken. De eerste maal dat ik deze vogel kon fotograferen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten