maandag 22 oktober 2012

Zacht weer en meer ...

Deze morgen scheen de zon volop. En bij een dergelijke blauwe hemel kan ik niet binnen blijven. Het begint dan te kietelen en ik moet naar buiten. Ik reed naar het "plateau", de hoogvlakte van Leefdaal. 't Is niet ver, 'k ben er vlug er men heeft er een 360° zicht. Ik hoopte misschien wel kraanvogels te zien overtrekken.

Door werken is de straat aldaar, "Delle" is de naam, afgesloten voor alle verkeer (maar niet voor mij), en het is er dus momenteel zeer rustig. Ik vond een plekje op zo'n 30 m van een klein sparrenbosje. Tientallen zanglijsters vlogen aan en af tussen dit bosje en nabijgelegen maisveld.



Ook vinken, die de laatste dagen de harten van zij die trektellen harder deden slaan, waren in grote aantallen aanwezig.



Maar plots ging mijn hart wat vlugger slaan: ik zag een jagende rode wouw (Milvus milvus). Ik herkende deze vogel onmiddellijk en kon een aantal foto's nemen waarvan de volgende een van de betere is ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten