vrijdag 26 oktober 2012

Een 3-daagse in de Ardennen

Deze morgen ben ik om 9u00 vertrokken naar Hockai in de diepe Ardennen. Ik had me immers ingeschreven voor een herfstfotoshoot ingericht door Migit Photography uit Brugge. De afspraak was om rond 19u30 in te checken in het hotel Beau Site in Hockai. Ik kon dus evengoed al 's morgens rijden en overdag wat rondtoeren en de streek verkennen.

En dat deed ik dan ook: de ganse dag op stap met een paraplu boven mijn hoofd en zonder mijn fototoestel éénmaal uit te nemen! De godganse dag regende het met nu en dan een korte droge pause maar lang duurde die niet. Ik begon met het zoeken van een geocache. Een lokale geocacher had immer dicht bij de "pont du centenaire", een brugje over de Hoëgne, een cache weggestoken. En het was juist aan dit riviertje dat we 's anderendaags dan gingen foto's nemen. In de cachebeschrijving gaf hij een parking op in de omgeving van deze brug. Ik dus op zoek via mijn hand-gps en ja hoor, ik vond een parkeerplaats op 50 m van de rivier. Het spreekt vanzelf dat ik wat later ook de cache vond en door wat verder te wandelen tot aan een uitzichtpunt had ik ook al gauw een tweede cache, de "BelDEVère" in mijn handen.

Daarna wandelde ik langsheen de Hoëgne zowel stroomopwaarts als -afwaarts om mooie plekjes te vinden die ik 's anderendaags wellicht kon vastleggen. Na mijn picknick reed ik naar de Hoge Venen. In het informatiecentrum aan het Signal de Botrange liet ik mij uitvoerig inlichten door een behulpzame dame en kocht ik een wandelkaart van deze prachtige streek. Ik wandelde daarna door de "Fagne de la Polleur" het mooiste natuurleerpad dat ons land rijk is! Het is een aanrader hoor.

Dan was het tijd om in te checken en te wachten op de aankomst van Michel, Christine en Geert, de andere deelnemers. Daar ze wat vertraging hadden duurde dit 3 Rochefort's lang en het spreekt vanzelf dat ik blij was toen ze aankwamen en we direct aan tafel konden gaan. Het wildmenu smaakte heerlijk ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten