woensdag 17 oktober 2012

Spooky cache !

Tijdens mijn uitstapje gisteren kwam ik na een bezoek aan de "Lac de Genval" - waar trouwens niets te zien was - door wegwerkzaamheden gepaard gaande met niet-bewegwijzerde omleidingen onverwachts in Overijse terecht. En ik passeerde een plaats die ik me herinnerde: een "spooky cache".

Ooit - en ondertussen zocht ik het op - vond ik deze cache samen met Calocybe. Het was op 6 augustus 2003. In mijn log schreef ik: "we visited to our no small astonishment the ruins of this in former times luxurious sanatorium". Ik publiceerde deze foto:



Ik ging dus terug een kijkje nemen. De oprit naar de site mag niet gebruikt worden, enkel personeel van Kumpen en bewoners en personeel van het nabij gelegen rusthuis mogen hier komen. Ik veegde mijn broek aan dit verbodsteken en reed tot aan het sanatorium. Ik nam deze foto ...



... en werd weggestuurd door een opzichter van Kumpen nadat ie mij verwees naar de website van Kumpen zelf en naar die van een Nederlander die ooit foto's nam van de vervallen binnenruimten.

En ik dacht: je moest eens weten hoeveel geocachers hier foto's genomen hebben. Men kan ze trouwens nog altijd zien op de pagina van de gearchiveerde "Spooky cache" (GC5A48) by Melle, Motte and Zan.

Het is leuk nog eens de logs te lezen van Rovertje, Pick, Grokky Grokson, Speerpunt, JiHeffe, Teofiel, Piloot, Boogyfamily, Tom Pouce, Cachemier, Zmutt, Binkie, Haailight, Brich, Sax, Marc B, Tovenaar, hh1, sniffer333, Wodanza, yelista, Merel en zovele andere. Jullie hebben allemaal de beste groeten van BARONTOO!

Foto genomen door Calocybe


En voor zij die dit niet begrijpen, please visit www.geocaching.com

SUMMARY: I passed a place in Overijse that I remembered: once there was laying a "Spooky cache" in an old sanatorium. I visited the place, took a picture, was sent away and when I came home I looked it up on the site of geocaching.com: I logged this cache on August 6, 2003! Where are the days gone ... Best greetings to all geocachers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten