zaterdag 6 april 2013

Vogels in de Uitkerkse Polder

Deze morgen zat ik al om 7u00 in de vogelkijkhut in de Scharebrugstraat in Uitkerke. Het gouden uur zou beginnen om7u12 en iets voor 8u00 eindigen. Ik was er klaar voor. Er kwam echter geen gouden uur. De bewolking was te dik en de zon (zou die daar nog boven zitten?) te flauw om er ook maar even door te priemen. Het bleef dus grijs en ik bleef wachten op beter weer ... tot 9u00 en dan was ik het beu. Gelukkig kon ik me opwarmen - maar het was al iets zachter deze morgen (4°C) - aan een waterral en een blauwborst. De waterral was me telkens te vlug af - ik zag ze drie maal door het riet rennen - maar de blauwborst kon ik toch fotograferen. Met wat zon zou die foto zoveel mooier geweest zijn.


 Het spreekt vanzelf dat ik ook andere vogels voor mijn lens zag. Zo o.a. een grutto, of is het een ijslandse grutto? Ik weet het niet ...


Later reed ik nog een naar Groenwaecke. Gisteren zaten daar immers 3 ransuilen. Ik had geluk: 2 zaten werkelijk dicht bij de afsluiting. Ik kon rustig kadreren en afdrukken zonder daarbij die mooie vogels op te schrikken.




 Bij het naar huis rijden passeerde ik nog de "grote plas" langs de Kuiperscheeweg. Daar zaten deze morgen 16 lepelaars. Goed voor een laatste foto!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten