woensdag 24 april 2013

Het moeras van Woluwe

De laatste dagen worden bijna volledig ingenomen door een speciale opdracht die ik kreeg. Veel kan ik er niet over kwijt maar op onderstaande foto zie je me wel in mijn werktenue en -omgeving. Honderden foto's nam ik er en die moeten nu allemaal bewerkt worden om later terecht te komen in een wetenschappelijke publicatie.


 Deze avond - bij aangenaam lenteweer - trok ik nog naar het park Malou hier in Sint-Lambrechts-Woluwe. Het park zelf liet ik links liggen, ik trok naar het kleine moeras, gelegen juist naast dat park met  kasteel en vijver. Ik zou zo graag eens een boomkruiper van dichtbij fotograferen maar ook deze keer toonde hij zich niet voor mijn lens. Wel zag ik verschillende halsbandparkieten, een koppeltje zwartkop waarvan het vrouwtje een bruine kop heeft, een nijlgans, twee blauwe reigers en een waterhoen. Een buizerd vloog over (zonder dat ik deze kon fotograferen) en ik hoorde duidelijk de "lach" van een groene specht. Kauwen waren bezig met het bouwen van een nest terwijl de knobbelzwanen al aan de afwerking bezig waren van hun nieuwe woonst. Een meerkoet zat al te broeden en zoals het een goede natuurfotograaf betaamd liet ik deze met rust.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten