zaterdag 13 april 2013

Op bezoek bij mijn beste vriendin!

Deze morgen was ik welkom bij een goede vriendin in Zedelgem. Ze had me verteld dat er vele kleine vogeltjes haar tuin (en ook een beetje de tuin van haar man) bezochten en er zich te goed deden aan de mélange van granen die Pierre voor hen bereidde.

De zon toonde zich af en toe toen ik plaats nam op een stoel in een hoekje van de tuin. Ik zat er onbeweeglijk met mijn camouflage kledij aan tot de vogeltjes terug kwamen. Deze waren immers allen opgevlogen toen ik mijn plaats kwam innemen.

De eerste die terug kwam was verrassend genoeg een mannetje grote bonte specht die zich te goed kwam doen aan de zonnenbloempitten. Ik wachtte tot hij op een tak ging zitten - weg van de voederplaats - vooraleer hem te fotograferen.

Grote bonte specht (m

Wat later kon ik ook het vrouwtje portretteren. Zie je de verschillen?

Grote bonte specht (vr)

Al vlug zaten de voederplaatsen - er zijn er vier in die tuin - vol met kleine vogeltjes. Ik kon er de keep, de groenling en het sijsje fotograferen. Telkens zowel het mannetje als het vrouwtje. In die volgorde staan ze dan ook hieronder afgebeeld.

Keep (m)

Keep (vr)

Groenling (m)

Groenling (vr)

Sijs (m)

Sijs (vr)

Na een klein uurtje kwam ik terug binnen. Het aangeboden aperitiefje smaakte heerlijk, we babbelden honderd uit over deze kleine maar zo mooie zangvogeltjes en spraken af voor een volgende fotosessie.

Dank Machteld en Pierre, het was kort maar zeer aangenaam!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten