woensdag 14 maart 2012

Geelgors

Vandaag reed ik in de voormiddag naar Sint-Agatha-Rode. Ik hoor het jullie al zeggen: "Waar ligt dat". Wel, het ligt in Vlaams-Brabant, niet zo ver van Leuven en op het "Groot Broek" aldaar wordt regelmatig een grote verscheidenheid aan vogels gezien. Kijk maar even op waarnemingen.be door hier te klikken. Veel was er echter niet te zien. Ik fotografeerde er enkel een dodaars en had gehoopt op een zwarte zee-eend maar die kon ik niet ontdekken.



s'Namiddags reed ik naar het Plateau van Leefdal (weeral!). Maar nu scheen de zon en ik had maar een doel: een geelgors fotograferen. En ik was er nog maar pas of er kwam eentje poseren voor mijn lens.



Daarnaast zag ik ook nog een havik, een buizerd, tientallen kneus, enkele vinken en een haas. Van een van de vinken die op de grond naar zaadjes zocht, kon ik deze foto maken. Ook de haas werd geportretteerd in "full frame".





Geen opmerkingen:

Een reactie posten