woensdag 7 maart 2012

Stootvogels te Leefdaal

Op een kwartiertje rijden van Woluwe ligt het plateau van Leefdaal. Daar ging ik deze voormiddag een kijkje nemen. Het eerste wat ik voor de lens (een 500mm) kreeg was een torenvalk.



Rond 11.10u zag ik een buizerd in de verte. Hij kwam mijn richting uit en ik zodra hij dicht genoeg was kon een aantal foto's nemen. Wat blijkt: het is niet zo maar een buizerd maar wel een ruigpootbuizerd met zijn typische kenmerken: een zwart schild op de borst, donkere polsvlekken, witte staart met zwarte eindband, vrij lichte kop.





Kort daarop kwam een andere stootvogel aangevlogen die in de clinch ging met onze ruigpoot. Het bleek een vrouwtje blauwe kiekendief te zijn die zich niet liet doen. Na een kort contact vlogen ze uit elkaar en verdwenen zij in de uitgestrektheid van de velden aldaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten