donderdag 29 maart 2012

"Abdij van Park" in Heverlee

Bij mijn voorgaande bezoek aan de "Abdij van Park" in Heverlee, dichtbij Leuven, had ik enkel gezocht naar de zwarte zee-eend. Vandaag kwam ik er terug want ik had gezien dat er ook veel andere vogels in en rondom de vijvers leefden. Op het water van de eerste vijver zag ik een eigenaardige eend. Ik nam er maar een foto van, wie weet had ik niet iets zeldzaams ontdek. Maar wat bleek achter af: het was - zoals men ze noemt in het jargon - een echte soepeend!



Ik wandelde verder langsheen de vijvers en ik zag achtereenvolgens een krakeend, een zomertaling en een fuut.







Voorbij de vijvers kwam ik aan een rietkraag afgezoomd met inheemse struiken en enkele bomen. Daar kwamen 2 gaaien zoeken naar takjes om hun nest mee te bouwen. Eén gaai kwam dicht genoeg om een foto te maken.



Op een dikke tak zat een koppeltje boomklever elkaar het hof te maken. Het liefdesspel was schitterend om te zien! Op de foto zit het wijfje achteraan klaar om de man te ontvangen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten