vrijdag 3 januari 2014

De eerste uitstap van 2014 valt in 't water

Vooraf mijn oprechte wensen van geluk en voorspoed samen met een blakende gezondheid voor het ganse jaar 2014 aan alle lezers van deze blog!

De eerste uitstap van het nieuwe jaar bracht mij naar het buitenland! Via Retranchement kwam ik in Cadzand terecht. De ruigpootbuizerd had ik niet gezien en op het strand van Cadzand-Bad zat ook niet veel, enkele steenlopers en scholeksters niet te na gesproken. Dan maar verder gereden via Nieuwvliet naar de Zwartegatsche Kreek. Ook daar niets te zien! Daar dan de Walendijk genomen: de werkzaamheden voor het aanleggen van het project "Waterdunen" vorderen goed. Dit zal later zeker een groot recreatiegebied worden met veel ruimte voor de natuur!

Door Breskens reed ik verder naar Nummer Een. Onderweg zag ik een bruine kiekendief gemobd door zwarte kraaien. Dan even gestopt aan het gemaal waar op een visser na enkel wat meeuwen te zien waren, om dan via Magereind 2 km verder naar de parking te rijden om daar een wandeling te maken langs de Westerschelde.

Ondertussen was het al na 14u, tijd voor de picknick. Ik wist daar een bank staan waar ik een mooi zicht had op de stroom, de zandbanken en wat natte weiden. Via het wandel- en fietspad kwam ik op die plaats, ik installeerde mij en tegen dat mijn picknick op was zat ik met mijn voeten in het water ... dat maar bleef stijgen. Mijn laarzen stonden in de wagen, ik had mijn wandelschoenen aan. Er zat niets anders op dan te wachten tot het water wegtrok wilde ik geen natte voeten krijgen.


Ondertussen genoot ik van de vluchten van vele honderden drieteenstrandlopers, bonte strandlopers en steenlopertjes en keek ik naar de vele tureluurs die tussen de scholeksters op de rand van een grote plas zaten. Iemand die mij daar zo zag zitten dacht waarschijnlijk dat er toch iets scheelde in mijn bovenkamer maar die wist niet dat ik genoot van dit gebeuren, een moment om nooit meer te vergeten. Ik beleefde het zeer intens!

Plots viel er ook wat regen, ik haalde nog mijn regenkledij uit mijn rugzak maar al vlug klaarde de hemel op, trok het water zich terug - wat ging dit vlug - en kon ik mijn terugweg aanvatten.



Please click on the images for a larger view!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten