dinsdag 4 december 2012

Mijn Canon 50D is terug!

Mijn fototoestel, een Canon 50D had onlangs de geest gegeven en was dus in herstelling geweest. Toen ik deze terug kreeg bleek dat hij bestendig stroom gebruikte zodat ik met een volle batterij slechts 28 foto's kon nemen! Ik ging er dus mee terug en vandaag mocht ik dit toestel opnieuw gaan afhalen. Uit de begeleidende papieren bleek dat nu de gehele elektrische circuit was vervangen.

Ik had een batterij bij, een 16GB-kaart en een zoomlens 18-55mm. Alles werd gemonteerd en toen ik de winkel buiten stapte was ik klaar om een paar proefshots te nemen. Ik begon in de nabijgelegen kerk Sint-Bonifacius. Uit de hand nam ik drie foto's et verschillende belichting en dit gaf later thuis dit resultaat:



Ondertussen weet je wel waarom het woord "Photomatix" nog steeds verschijnt op mijn HDR-foto's: inderdaad, ik heb nog steeds niet betaald. Ik wandelde tot aan het koninklijk paleis en nam daar terug 3 foto's (uit de hand!). Het resultaat was wel verbluffend!





Door het Warandepark - d.i. het park tussen het koninklijk paleis en het parlement - wandelde ik naar het metrostation Park. In het park bezocht ik en passant een kusttentoonstelling, BXXL genaamd. De kunstwerken zijn opgelijst op visitbrussels.be en zijn momenteel te koop.



Daarna nam ik de metro naar huis, na een laatste foto. De test van de Canon 50D was goed geslaagd. En ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat dit nog steeds mijn meest geprefereerde apparaat is!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten