woensdag 12 december 2012

12/12/12

Voor zij die van cijfertjes houden is 12/12/12 toch een bijzondere datum. Het is trouwens de laatste maal deze eeuw (!) dat een dergelijke reeks voorkomt! Geocachers houden daar wel van. Ten bewijze de meer dan vijftig geocachers die deze middag om 12u12 samenkwamen aan Manneken Pis te Brussel (zie hier). Ik was één van hen! Vooreerst was ik naar mijn eigen cache geweest om er een nieuw logboekje in te steken. Daar nam ik een nieuwe foto van de fontein.



Ik besloot om 's avonds nog eens terug te gaan naar de Grote Markt. Ik moest toch ook eens het klank- en lichtspel zien aan die elektronische kerstboom. En er een paar foto's van nemen ... voor jullie ...

Ik nam de metro tot aan De Brouckère, liep via de Munt en de galerie Anspach langs de Drug Opera naar de achterkant van de Beurs.









Ik bezocht nog vlug de Sint-Niklaaskerk en ging zo naar de Grote Markt. Samen met vele, vele toeristen bekeek ik het mooie klank- en lichtspel.







Via de Koninginne- en de Koningsgalerij ging ik terug naar de metro.



En tot slot: wie een voorproefje wil hebben van het klank- en lichtspel dat nu elke avond te zien is op de Grote Markt van Brussel moet HIER even klikken. Cineast is Marc Nollet met een Canon 7D!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten