maandag 25 februari 2013

Alleen aan zee

Het voorbije weekend had Nicole een opdracht te vervullen in Nederland en ik, ik had een vergadering en een receptie in mijn agenda staan. De eerste in Knokke en de tweede in Groenwaecke in de Uitkerkse Polders. Ik dus al van donderdag alleen naar Bredene. Dagelijks reed ik rond in deze mooie streek op zoek naar vogeltjes. Ik bezocht de weiden Pompje en Noordede, de Hoge Moere van Houthave, de Uitkerkse Polders, het Zwin (zowel de Belgische als de Nederlandse zijde), de Spuikom van Oostende, het strand (brrrr) van Bredene. Het weer was niet zo gunstig: het was koud, ijzig koud wat nog versterkt werd door een krachtige wind uit het noordoosten. Met wat geluk en geduld kon ik toch een aantal mooie foto's maken die ik graag met jullie deel. Klik op een foto als je groter wenst te zien.

Goudplevieren in de weiden Noordede

Torenvalk in de Uitkerkse Polders

Drieteenstrandloper op het strand van Bredene

Aalscholver op de Spuikom

Kramsvogel op de Hoge Moere

Pijlstaart in de Uitkerkse Polders

Pijlstaart in de Uitkerkse Polders 

Pijlstaarten in de Uitkerkse Polders

Zilverplevier in het Zwin

Eider op de Spuikom

Ooievaar in het Zwin

Wulp op het insteekdok aan de Herdersbrug (Dudzele)

Tureluur op dezelfde plaats

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten