zondag 11 november 2012

Terug naar Brugge - Bredene

Voor onze laatste ochtend aan de Lac du Der reden we om 7u10 naar de site van Chantecoq om er nogmaals de uittocht van de kraanvogels mee te maken. We waren er niet alleen: het was zondagmorgen en dus ook de Fransen hadden tijd. Samen met de Belgische en Nederlandse vogelaars stonden we toch met zo'n 150 personen over het meer te kijken.





Na het ontbijt en het inpakken vertrokken we naar "les étangs d'Outines-Arrigny". Of beter gezegd de andere vertrokken en vergaten te wachten op ons! Na een telefoontje wisten we waar naartoe en vanaf de parking konden we dan samen de 3 grote vijvers bezoeken: l'étang des Landres, l'étang du Grand Coulon en l'étang de la Fôret.



Ook daar was het druk en in de kijkhutten was het drummen om een goed plaatsje te vinden. Ik kon in de tweede hut juist voor de schorre, een waterral minutenlang volgen op zo'n 3 meter van mij!



Op die schorre zaten honderden kievitten maar Rik ontdekte ook nog zwarte ruiters en kemphanen. Wat verder speelden beverratten in het gras.

Dan moesten we terug naar de camping om onze bagage in de wagens te laden en de terugweg aan te vatten. Na het uitchecken - niet zonder problemen voor de caravans 101 en 103 die nog wat beter moesten gekuist worden - reden we terug naar "Petit Pari" in Arrigny voor nog een lekkere kom pompoenensoep. Voor mij was er echter geen plaats meer ... sommige zaten nog al breed ... Maar een goede soldaat trekt zijn plan en ik at mijn boterhammekes op in de wagen. Lieve mensen zoals Isabelle en MarcDC zorgden er voor dat ik later wel een plaatsje kreeg. Dank aan beiden!

De terugreis verliep zonder problemen en rond 18u30 waren we terug op de parking in Brugge. Een uurtje later na het afzetten van 2 lieftallige medereizigsters was ik terug in Bredene.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten