donderdag 29 november 2012

Krooneend in 't Rood Klooster

Gisterenavond - na de vergadering van de vogelwerkgroepen bij Natuurpunt in Mechelen - ontdekte ik thuis drie leuke meisjes en een grote macho die me nog eens zijn tanden toonde. 'k Kwam ik roet in het eten gooien?



Deze morgen kwam de zon even tussen de wolken door piepen. Genoeg om mij in de wagen te krijgen en mij te begeven naar de vijvers van "'t Rood Klooster" ("Rouge Cloître" voor de Brusselaars) in Oudergem. Gisteren had ik daar immers een krooneend zien rond zwemmen. Lang duurde het niet of zijn portret werd vastgelegd.



Plotseling werd ik verrast door TWEE krooneenden, die zwommen zij aan zij.



Op of aan de vijver zaten ook nog tientallen krak- en kuifeenden, verschillende aalscholvers en één blauwe reiger.









De stoutste vogels - ik bedoel hiermee de meest durvende - waren de zwarte kraaien: ze kwamen tot op drie meter van mij. Nee, ik had niets bij voor hen ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten