donderdag 5 september 2013

Warm, zeer warm ...

Vandaag klom het kwik op tot 31° C! Op het middaguur was het bakken ... en ik heb het geweten ...

Ik vertrok te voet zo rond 8 uur 's morgens om even op het strand te gaan zoeken naar strandlopers. Ik wandelde van strandpost 6 aan de Koerslaan richting Oostende en beklom elk strandhoofd in de hoop een of ander zeldzaam vogeltje te ontdekken. Ik zag natuurlijk vele meeuwen en steenlopertjes. Ik passeerde andere strandposten, de Twinsclub en de oosteroever van Oostende kwam in zicht. Daar vond ik één dwergmeeuw en 2 kanoetstrandlopers. Zou ik op mijn passen terug keren? Nee, de zon brandde al hard en nog eens 2 uur tegen de zon in lopen zou teveel van het goede worden.

ik besliste via de Halve Maan naar de overzet te wandelen om dan naar het station van Oostende te wandelen en daar de tram te nemen richting Bredene. Bij het aanschuiven voor het bootje - een succesverhaal - ontmoette ik nog Geert VH met partner. Wellicht konden we samen de boot nemen maar dit lukte juist niet. Net voor mijn neus werd het toegangspad afgesloten en ik mocht een kwartier wachten op de volgende boot in deze hitte ... en 'k had geen petje op.

Toen ik om iets na de middag terug thuis kwam was ik blij te kunnen genieten van ons frisse interieur: 'k had de gordijnen gesloten gehouden!

Dwergmeeuw

Kanoetstrandloper

Steenlopertjes

Geringde zilvermeeuw

Aan de Vistrap


Please click on the images for a larger view!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten