zaterdag 29 september 2012

Mergusreis naar Andalucia

Deze morgen moest ik vroeg, zeer vroeg uit de veren. Om 6u25 vertrok ik samen met 13 andere leden van Mergus naar Andalucia in het zuiden van Spanje om vogels te spotten.

Wij vlogen op Malaga waar niet zo ver van de luchthaven we een eerste "Paraje Natural" bezochten: de "Desembocadura del rio Guadalhorce".

De eerste vogel die ik zag opvliegen nog vooraleer ik uit de wagen stapte toen we daar aankwamen was een lifer! Het was een monniksparkiet (Myioipsitta monachus) die ik later op het strand van dichtbij kon fotograferen.



Een dwergarend (Hieraaetus pennatus) op jacht vloog laag over onze hoofden op zoek naar wat lekkers terwijl dwergsternen (Sterna albifrons) trachtten een visje te verschalken.





Na dit uitgebreide bezoek aan dit schitterende gebied moesten we nog 160 km rijden om even buiten Tarifa onze intrek te nemen in het "Hostal El Levante". Na het inchecken en voor het avondmaal gingen we nog de omgeving verkennen en bezochten we de "Playa de los Lances".



We zagen die eerste dag niet minder dan 85 verschillende soorten! Voor het eerst zag ik een alpengierzwaluw, een Audouins meeuw, vele zwarte spreeuwen ... Allemaal "lifers" en er zouden er nog vele volgen ...

SUMMARY: Today I went to Malaga in the south of Spain. By plain of course. Not so far away from the airport I visited a natural reserve where I could take of lot of pictures of beautiful birds such as a Monk Parakeet and a Booted Eagle. Afterwards we had to drive 160 km to our hotel in Tarifa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten